Jak přesměruju nefunkční nebo neaktuální stránku na aktuální obsah?
Možná potřebujete některou ze stránek svého webu zanořit ve struktuře hlouběji nebo ji naopak zobrazit v hlavním menu, přestože původně byla jen jeho podstránkou. Tímto krokem ovšem změníte URL, což může být problém v případě, že jste původní adresu použili například na Facebooku nebo v newsletteru. Kliknutí na takový odkaz pak návštěvníkovi vašeho webu vygeneruje chybu 404 – Stránka nenalezena, a vy o něj přijdete. Nebo se vám může stát, že obsah na stránce zastaral a vy chcete přes stejný odkaz vodit návštěvníky na jiné místo na webu. V takových případech je vám v CMS k dispozici modul Přesměrování. Použít jej můžete také v případě, že chcete dlouhou a složitou adresu zkrátit.
Inspirujte se příkladem z webu www.charita.cz
Na tomto webu kdysi existovala samostatná kampaňová stránka pro sbírku Daránek s adresou: https://www.charita.cz/daranek/. Tuto adresu použila Charita Česká republika mnohokrát na svých sítích a v dalších kampaních. Pak ale Daránek „dostal“ vlastní web a bylo zbytečné udržovat aktuální duplicitní obsah na kampaňové stránce. Řešením situace je nastavení funkčního přesměrování:
- Přejděte v CMS vašeho webu do modulu Přesměrování a klikněte na Přidat.
- První řádek „Původní URL“ automaticky generuje doménu vašeho webu, vy přidáte za lomítko zbytek adresy, kterou už nechcete používat nebo přestala existovat.
TIP! Nezapomeňte napsat lomítko na začátek i na konec adresy. - Do druhého řádku „Cílová URL“ vepište adresu aktivní stránky, na kterou chcete návštěvníky přivést. Svou volbu uložte.
- Na svém webu můžete nastavit libovolné množství přesměrovaných stránek. Cílová URL může vést na stejný i jiný web.