Základní struktura webu
Charitní weby se skládají z hlavní stránky a z obsahových stránek, které zobrazují jak statický (tedy neměnný) i dynamický (databázový) obsah. Příkladem statického obsahu je například obyčejná stránka s textem a ilustračními obrázky, kterou po vytvoření už pravděpodobně nemusíte nikdy měnit. Za dynamický obsah považujeme třeba vlastní i sdílené články, akce, galerie, dokumenty, údaje z adresáře, tedy obsah, který se dá třídit, filtrovat a zobrazovat v různých formách a na více místech zároveň.
Hlavní stránka
Vstupní stránka webu, úvodní stránka, někdy též označována anglicky jako Homepage. Stránka, kterou návštěvník uvidí po zadání základní adresy webu. Měla by sloužit jako výkladní skříň vaší organizace nebo projektu, měla by obsahovat přehledně seřazené a poutavě prezentované informace, ve kterých se bude návštěvník snadno a rychle orientovat.Šablona hlavní stránky se skládá z vlastních i generovaných částí, jejichž většinu si můžete přizpůsobit. Existují ale také pravidla, která u některých části přesně specifikují jejich pořadí a využití, tak aby byla zachována určitá jednotnost, která by měla symbolizovat příslušnost k charitní síti a zároveň návštěvníkům zajistit snadnou orientaci napříč charitními weby.
návod > jak a co změnit na hlavní stránce
Hlavní stránka i všechny obsahové stránky začínají hlavičku, ve které je logo organizace, případně název projektu, rozbalovací hlavní menu, volitelný přepínač jazykových verzí, najdete zde i odkazy na sociální sítě, ikonu lupy pro vyhledávání a výrazné darovací tlačítko určené pro fundraising.
Pod hlavičkou je vyhrazený prostor pro grafickou upoutávku, která může mít několik podob. Můžete využít celý prostor jednou velkou grafickou upoutávku nebo jednou střední, ke které přidáte dva menší infoboxy. Možnostni i nastavení najdete v našem přehledu.
Následuje motto. To je dle pravidel nedílnou a neměnnou součástí úvodní stránky. Dle svého ho můžete upravit pouze na střediskovém nebo projektovém webu.
Kuličkový rozcestník je na webech organizací dle pravidel věnován pouze adresáři služeb. Na střediskovém webu ho můžete využít pro jiný účel nebo ho zcela vypnout.
V šedě podbarveném grafickém bloku jsou dva svislé boxy a tři horizontální dlaždice s ikonou, či piktogramem.
Dynamický parallax je vyhrazen celocharitním kampaním. Vy si ho na svém webu můžete pouze zapnout nebo vypnout. Aktivní použití v době Tříkrálové sbírky je povinné.
Výpis vlastních nebo sdílených článků slouží pro prezentaci novinek.
Horizontálně se pohybující loga partnerů vaší organizace jsou nepovinná, ale bývají hojně využívána.
Patička webu je generovaná a je součástí všech stránek webu. V levé části najdete název a adresu organizace z celocharitního adresáře. Kontaktní údaje je možné rozšířit i o datovou schránku, čísla účtů a další libovolné údaje o organizaci. Střední i pravé menu opakuje navigaci ve struktuře webu a je nepovinné. Na závěr jsou zobrazeny odkazy na sociální sítě, tak aby byl přehled všech podstatných informací ucelený a uvedený na jednom místě.
Obsahové stránky a landing page
Pomocí těchto dvou šablon se zobrazují všechny podstránky webu. Obsahové stránky mají vždy stejnou strukturu, kromě obsahové části, která je specifická vždy pro daný typ údajů, který se má prezentovat, např. výpis článků, výpis z adresáře, volná místa, záměry a výsledky Tříkrálové sbírky, atd. Obsahové stránky mají automatické navigační drobečkové menu pro lepší orientaci a levé menu, ve kterém je generovaná struktura webu, dlaždice s piktogramy z hlavní stránky a kampaňový banner. Pod obsahovou částí je ještě nad patičkou zobrazen kuličkový rozcestník.
Landing page nemá ani jedno z výše uvedeného, využívá naopak plnou šířku stránky a je primárně určena pro solitérní stránky věnované např. kampani, události nebo jinému významnému účelu. Protože tato stránka nemá levé menu, nepředpokládá se, že by se pomocí landing page tvořila hierarchická struktura webu.
Díky plné šířce a žádným omezením se můžete kreativně věnovat obsahu a používat výrazné grafické prvky.